Translate

Koseknep

DET Å GJØRE KLART

Det er greit å ikke klandre.
Gjør det enkelt for hverandre.
Gjør det så, at hva som hender
ikke ender, heller sender.
Kjære barn. I dag, 21. november i 2019, gikk jeg meg en tur. Og jeg kom til å tenke på så mye rart. Og jeg følte for å lage en sang.

Da jeg kom tilbake til Kattem, etter gåturen jeg tenkte dette på, fortalte jeg det til to barn jeg møtte. Og, de var med meg, liksom, i tanken, da jeg laget denne sangen. De er søstre, tenker jeg. Jeg håper denne sangen treffer dere.

Koseknep



Noteskrivingsprogrammet spiller.
Det er fantastisk.


Og, dette er teksten:

KOSEKNEP

Jeg er heldig, ganske veldig,
mye fått, stort og smått.
Jesus Kristus holder kustus.
Elsker meg. Tenker jeg.

Der er så, da jeg vil takke,
også om i veien står.
Men, jeg tror at nedoverbakke
er hva jeg av Gud får.

Om jeg kræsjer, hunden bæsjer,
blir det stopp. Kanskje topp.
Jesus Kristus holder kustus.
Elsker meg. Tenker jeg.

Det er så, at om jeg stopper,
får jeg ett å tenke på.
Men, jeg tror, at nedoverbakken
er hva Gud gir å få.

Må vi alle også falle,
snøen er enhver kjær.
Jesus Kristus holder kustus.
Elsker meg. Tenker jeg.

Det er så, på alle kanter,
at i gleden er det fritt.
Og jeg tror, at nedoverbakken
Gud er gitt, hjertet blitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar