Translate

Kom til sangen

♫ Kom til sangen

Jeg tror dette var den første sangen jeg laget. Jeg mener jeg laget den i 2002 eller i 2003, og jeg laget den mens jeg satt med gitaren. Fin? Arrangementet laget jeg i 2016. Det er litt rart, for jeg kan ikke spille noen instrumenter, egentlig. Jeg kan bittelittegrann piano, og trekkspill kan jeg litt, og jeg vet hvordan en skal lage akkorder på gitaren, men jeg får ikke til noen ting, nesten. Og likevel gir Gud meg å lage sanger og komposisjoner. Det har med følelse å gjøre, og en slags visshet om hvordan det må være, som fester seg som kunnskap når en har gjort det noen ganger. Takk, Jesus!





KOM TIL SANGEN

Kom alle sammen, ja, kom og vær med.
Kom til sangen! Tonen har rangen
og vi synger med; syng for fred.
Vel ei er vi store, ei kan vi alt,
men i sangen
kommer vi sammen som om befalt;
sammenkalt.

Sammen vi ramler fra all mulig kant –
tonen samler. Noen de famler
der de andre fant, det er sant.
Men sammen vi lager som felles akt,
og forvandler
sangen til makt i fra tegn og takt;
hør slik prakt!

Kom alle sammen, ja, kom og syng med:
Kom til sangen. Tonen har rangen
og vi synger med; syng og le.
Og kjenn hvor vi finner et felles mål
gitt ved sangen,
hvor vi blir venner helt uten jål;
sangens mål.

Denne sangenen ble postet på internet i desember 2016.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar